mercredi 21 octobre 2015

Aerox elektra probleem

Beste lezers,

Heb sinds kort een 2e aerox, maar deze aerox doet een beetje raar. Voordeel is dat mijn 1e aerox helemaal goed werkt en kan dus dingen overzetten om te testen.
Ik heb een probleempje, het volgende:
Ik heb een nieuwe accu, met de volle accu werkt mijn knipperlicht en toeter naar behoren. De accu wordt om een of andere rede niet of bijna niet opgeladen tijdens het rijden.
Als de accu leeg is en ik toeter gaat de motor (als ik rij, of uberhaupt gas geef) haperen, dit is ook bij het knipperlicht.
Daarnaast doet mijn dashboard verlichting het niet, alleen pas schoot hij ineens aan en vervolgens ging 'ie weer uit.
Ook als ik gewoon met 'normaal' licht rij en ik rij volgas, gaat het dashboardlampje van groot licht een beetje branden.
Al schakel ik over naar groot licht gaat het dashboardlampje van groot licht erg fel branden, veel feller dan normaal. Ik heb het over het lampje in mijn dashboard, want mijn voorlichten doen het om een of andere rede ook niet, klein licht (LED) wel.
Kleine toevoeging, ook hoor ik bij het knipperen van mijn knipperlicht een ander geluid dan het normale TIK van het relais, maar ik weet niet of dat hier iets mee te maken heeft. Net als dat beide knipperlichten op mijn LED achterlicht standaard aan staan terwijl dit op de andere scooter niet is en ze hetzelfde aangesloten zijn.

Dit alles gaat om een Yamaha Aerox uit 2008. Ik heb er al een nieuwe accu en een spanningsregelaar ingezet waarvan ik zeker weet dat hij goed werkt.

Iemand een idee?


Aerox elektra probleem

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire