samedi 10 octobre 2015

Ontstekings storing Zip SP 98

Hey allemaal,
Ik heb een Zip sp 98 met een DR70. Hij staat helaas al een tijdje stil. Twee jaar geleden begon hij te stotteren wanneer hij warm was en viel hij uit waarna ik hem met geen mogelijkheid meer aan kreeg.
Na hij was afgekoeld heb ik hem nog een aantal keer aan gekregen maar weer als het blok (ongeveer een half uur) had gelopen stotterde hij en viel hij uit.
Na de laatste keer dat het gebeurde heb ik hem niet meer aan gekregen. Ik heb de cilinder gecheckt maar daar geen defect gevonden. Ik heb eerder vast- en warmlopers gehad maar dat staat hier geheel los van aangezien en na de vastloper een geheel nieuw blok op zit. na het vervangen heb ik ruim een jaar zonder problemen kunnen rijden.
Ondertussen is het dus twee jaar verder en ben ik een beetje uit het hele scooter sleutelen gegroeid.

Nu het probleem;
Ik heb het idee dat het probleem electronisch is. Mijn bougie vonkt niet, ook niet na vervanging. De bedrading naar de ontstekingsbox was nogal geoxideerd dus die daar heb ik de aansluitingen van vervangen maar ook dat helpt niet. Zou dit met het vervangen van de cdi/bobine verholpen kunnen zijn? En is er iemand die mij naar een site o.i.d. zou kunnen verwijzen waar ik kan checken of het allemaal goed aangesloten zit? Electronisch doet hij dus helemaal niets meer.
Ik ben een beetje ten einde raad.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik kan foto's uploaden of meer info geven over specifieke dingen.


Ontstekings storing Zip SP 98

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire