vendredi 9 octobre 2015

Warmloper, cilinderkeuze.

Hallo mensen,

Gisteren zijn me vader en ik bezig geweest met me TZR, hij deed een nieuwe koppelingskabel plaatsen en carburateur schoonmaken. En ik ging de ketting en voortandwiel vervangen. Ging allemaal prima totdat ik vanochtend lekker op de brommer zat en het achterwiel blokkeerde en jahoor, een warmloper. Ging nog bijna op me bek ook. :|

Ik weer naar huis lopen met dat ding en alles eraf gesloopt en me cilinder en zuiger zijn naar de klote.

http://ift.tt/1NuIejh
http://ift.tt/1jhEwMM
http://ift.tt/1NuIdfc

Oorzaak: me vader was vergeten het olie slangetje weer op de carburateur te doen. :+ Vroeger hadden ze dat namelijk niet en daarom was het het vergeten...

Wonder boven wonder is me krukas nog heel en heeft hij geen speling. AM6 is dus echt ijzersterk.

Maar nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar nieuwe cilinders, en wil nu eigenlijk wel gebruik gaan maken van deze situatie door een wat snellere cilinder te kiezen als de DR80. Me vader betaald immers ook mee omdat hij het zooitje heeft gesloopt.

Maar nu heb ik dus een paar vraagjes;

- Moet je het carter aanpassen voor een 50mm boring cilinder? (MHR 80, Barikit bigbore, etc..)

- Is het vervangen van de krukas moeilijk? Want als ik dat doe wordt me cilinderkeuze een stuk uitgebreider.

- Wat is de snelste cilinder dat je kan draaien met standaard krukas? MHR Replica?

- Zelf zat ik te denken aan de MHR Replica of deze Barikit, zouden deze op de standaard krukas kunnen? http://ift.tt/1jhEx3o...)-p101117.html
http://ift.tt/1jhExjG

Ik hoor graag jullie advies!


Warmloper, cilinderkeuze.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire