lundi 19 octobre 2015

Koppelingslager

Ik had dus vannochtend een irritant gierend geluid van mijn blok komen, en heb het zooitje gedemonteerd gehad ( dus vario en snaar eruit ) en dan motor gestart en dat gegier was weg ( Klonk alsof de krukaslager kapot waren ). Dat was het dus niet en wat blijkt nou: De rolllager in de koppeling kraakt en maakt dat gierend geluid. Komt dit regelmatig voor, want ik heb dit nog nooit gehad maar is wel een Chinese koppeling trouwens van jawel 2 jaartjes oud.
Andere koppeling steken dan maar of wat ? Ik ga niet lopen klooien met een chinese koppeling.
Van het weekend niks gierend geluid en vannochtend wel. O ja dat geluid is weg als de boel door en door warm is.

Viel mij wel op dat de agility gewoon lekker koppel had vannochtend en vanmiddag. En de koppeling grijpt ook gewoon heel normaal aan. Ik denk eerder dat het lagertje gewoon droog aan het lopen is. De laatste keer dat ik hem gesmeerd heb is al een hele tijd geleden.


Koppelingslager

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire