samedi 24 octobre 2015

SD blok minder INTERNE weerstand als DD blok?

Ik ga een proffesionele sprint scooter bouwen, ik zit te twijfelen tussen een SD en een DD motorblok

Om de interne weerstand van het aandrijfgedeelte (= van cilinder t/m achterwiel) zo klein mogelijk te maken zijn bijvoorbeeld de volgende aspecten toe te passen:
- mechanisch aangedreven waterpomp vervangen voor een elektrisch aangedreven waterpomp
- starterkrans verwijderen van de startmotor
(Dit alles word gedaan om de weerstand op de krukas (& dus het hele aandrijfgedeelte) zo klein mogelijk te krijgen.

Hierbij mijn vraag!:

In Theorie zou een SD motorblok minder weerstand aan het aandrijfgedeelte geven omdat je simpelweg minder gewicht in het aandrijfgedeelte hebt, namelijk: geen remschijf & remschijfadapter... Remklauw is ook gewicht, maar dit gewicht telt in mijn ogen niet mee aan de interne weerstand van het aandrijfgedeelte omdat het simpelweg niet op het interne aandrijf gedeelte zit gemonteerd (remklauw zit aan het motorblok vast en niet aan de secundaire vertanding)

Heb ik gelijk?! Ik zoek in de kleinste puntjes vermogen winst dus daarom deze vraag..

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes, Martijn.


SD blok minder INTERNE weerstand als DD blok?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire