jeudi 1 octobre 2015

Aerox vonk

Beste Lezers,

Ik heb enkele dagen geleden een Aerox opgekocht als project. Ik heb zelf ook al een aerox dus het leek me wel handig als iets niet werkte zodat ik snel dingen over kon zetten om te kijken wat het kon zijn.

De aerox die ik kocht start niet meer, de vorige eigenaar zei dat het de ontsteking was, terwijl hij die pas al had vervangen. Dat leek me erg onlogisch.
Ik heb de rox nu helemaal kaal staan, alle kappen zijn eraf.

Het probleem: hij vonkt niet
Wat heb ik al gedaan: ik heb de bougie-bobine-bougiekabel-CDI van mijn eigen (goed werkende) Aerox overgezet op het project. Nog geen vonk.
Ik heb net de startmotor vervangen omdat deze kortsluiting maakte, dus de elektrische start werkt nu ook. Nog geen vonk.
Hebben jullie een idee waar ik kan kijken?
Ik ruik wel een benzine lucht na lang starten dus ik neem aan dat er geen brandstof probleem is.

Het enige probleem dat ik verder zichtbaar heb ontdekt is dat er op de rolletjes een beetje een vlakke kant zit, maar dit zou het starten niet kunnen tegenhouden toch?

Ik hoor het graag!


Aerox vonk

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire