vendredi 2 octobre 2015

sr Peace&Love loopt niet goed

Goedendag allen, ik ben Steven, ben 21 jaar oud en ben kraanmachinist. in mijn vrije tijd hou ik mij samen met een collega bezig met klassieke 2-takt racemotoren. grotendeels Yamaha maar ook een 2tal Zundapps's en een paar Aprilia's. hier rijden wij demo's en races mee. Het onderhoud(reparatie,revisie) doen wij allemaal zelf dus ik ben niet vreemd van de techniek achter een 2takt. Tot zover mijn introductie :), nu het probleem. We hebben als zijnde aandachtstrekker/paddockvervoer een tijdje geleden een Aprilia Sr peace&love uitvoering gekocht. dit omdat wij een 99 Rossi replica racer hebben waarop de scooter gebaseerd is. Dt was een athena sport 70 met een leovince rr en een 17.5 carb. Dit reed hartstikke leuk totdat het membraan besloot om de cilinder lekker te vergallen. Was geen redden meer aan. We hebben toen besloten om een Lc blok te kopen ivm de schijfrem wat beter remt en ook mooier toont. Het blok is omgebouwd tot Ac en we hebben allemaal nieuwe onderdelen aangeschaft. de setup op het moment is:

Athena racing 70 met vlinderpoort.
Bidalot C20
21mm Dellorto black edition
ontgrensd luchtfilter met malossi element
polini evo membraan
std ontsteking(wordt hpi maar budget is aan zijn einde)
Athena P10 krukas
skf lagers en keerringen
multivar
kevlar X belt
deltaclutch
mhr wingbell
standaard halfpoulie(wordt torque driver maarja budget)
standaard LC vertanding

de afstelling is als volgt:
sproeier 90 gasnaald middelste stand luchtsproeier 1.5 slag
2.7 gram malossi rollen 16x13
rode drukveer met zo'n geel plastic ding van malossi
zwarte malossi trekveren op strakste stand gewichtjes op binnenste stand.

Het probleem is als volgt: hij loopt 4taktend naar de 10.000rpm blijft even hangen, stopt met 4takten en trekt dan door naar de 12.000. trekt met 12.000 rpm naar de 20 km/u en loopt dan op tot 12.500/13.000 rpm. klinkt allemaal heel spectucalair, maar we hebben een standaard tomos staan die waarschijnlijk sneller optrekt. er zit totaal geen vermogen in en het toerenverloop is dramatisch. mij is verteld dat rond de 13.500rpm de powerband zou moeten zitten. maar mij is ook verteld dat sproeier 90 erg klein is en 2.7 gram rollen wel erg licht met deze setup. nou weet ik dat setups kunnen verschillen van elkaar, maar ik heb op dit forum vergelijkbare setups opgezocht en de verschillen zijn erg groot. kortom, help :confused:
mochten er nog vragen zijn, vraag maar raak. ik kan niet wachten tot dit opgelost is.

Steven


sr Peace&Love loopt niet goed

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire