lundi 31 août 2015

Advies en Vraag na plaatsen 85cc Naraku cilinder op een 139QMB-a blok.

Hallo ik heb via een collega een 2e hands 85cc naraku cilinder met kop en nokkenas gekocht.
Na plaatsing (100 % goed) tikte de kleppen behoorlijk, een stuk ermee gereden.
Omdat dat tikken me toch niet lekker zat heb ik ipv de naraku nokkenas een NCY nokkenas (welke ik nog heb liggen) geplaatst.
Na een stukje te hebben gereden viel de motor uit met een “harde klik” uit de cilinderkop.
Na demontage geconstateerd dat de inlaatklep blijft hangen en op een gegeven moment weer terug komt tegen de nokkenas vandaar die harde klik.
Ik kan er denk ik dus vanuit gaan dat de klepsteel van de inlaat krom is.
Op de zuiger zie je een zeer klein plekje waar de klep vermoedelijk is tegen aan gekomen.
Nu is mijn vraag hoe kan dit nu?
De cilinder, kop en nokkenas zijn 100 % goed gemonteerd, evenals de klepspeling.
Wat opviel is dat toen ik de cilinder kreeg er een dubbele voetpakking tussen zat, ik heb een nieuw setje gekocht en er dus maar 1 geplaatst.
Is er verschil tussen de hoogte van een Naraku of NCY nokkenas in vergelijking tot een standaard nokkenasas waardoor de kleppen verder naar beneden gestuurd worden waardoor deze tegen de zuiger aankomen?
En is dit dan op te heffen door die dubbele voetpakking?
En tot slot kunnen de kleppen van een 85 cc cilinderkop vervangen worden of zijn deze uberhaupt verkrijgbaar?
Ik heb er naar gezocht op internet maar nog niets kunnen vinden.


Advies en Vraag na plaatsen 85cc Naraku cilinder op een 139QMB-a blok.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire