mardi 25 août 2015

Nrg Lc start wel maar loopt erg onregelmatig en valt uit

beste mede scooter rijders.

Het is al even geleden dat ik een bericht heb gepost op dit forum.
Ik heb al heel wat ervaring met scooters sleutelen maar ik kom er nu echt niet uit.

Het probleem:

Ik heb een Nrg dd Lc gekocht. Deze starte niet.
Nadat ik de carb had schoon gemaakt en er nieuwe benzine in had gegooid start hij wel.
Maar als ik hem start (1keer kicken) loopt hij heel onregelmatig stationair. Van hoog naar laag enz. Als ik dan veel gas geef is het bluuuu en valt uit.
Als ik speel met het gas kan ik wel toeren opbouwen en vol gas geven.
Hij reageert ook op het draaien aan de stationair schroef.

Het is een standaard Lc piaggio blok. Dus:
- 50cc cil
- 17,5 carb met 62 sproeier (zat eerst 56 in)
- sito plus uitlaat met de prop er nog in

Ik heb het volgende al geprobeerd

-Benzine vacuüm pomp vervangen voor 1 met een benzine kraan.
- andere bougie en kabel.
- bobine geprobeerd op m'n typhoon. Die doet het goed met de Nrg bobine. Helaas bobine van de typhoon niet op de Nrg kunnen proberen. Aansluiting past niet.
- luchtfilter is schoon. Zonder luchtfilter hetzelfde verhaal.
- wat ik al zei carb is helemaal schoon. Alles door en schoon geblazen met lucht.
- ik heb de kering gecontroleerd aan de vario zijde.
Kan dit überhaupt een kering probleem zijn? Dan start ie helemaal niet toch?

Ik wil morgen een grotere sproeier gaan proberen. Omdat het lijkt dat hij te veel lucht krijgt. Maar met deze setup lijkt me dat niet de oplossing. En zou hij niet zo onregelmatig moeten lopen. En met een te kleine sproeier zou hij wel normaal moeten kunnen lopen toch. Zeker als ik de lucht schroef helemaal dicht heb.

Ik hoop dat mensen me kunnen helpen. Ben vast nog wat vergeten. Maar dat komt nog wel in de discussie.


Nrg Lc start wel maar loopt erg onregelmatig en valt uit

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire