samedi 29 août 2015

Start wel, Rijd niet, lijkt alsof er een eurobegrenzer op zit...

Hallo

INLEIDING
Laatste paar weekjes me oude sprinter weer uit de hoek getrokken om maar weer even te prullen in me vrije uren..

maar.. na alles te hebben gecontroleerd of alles nog goed zat, reed hij. voor maar 5 km/h

membraamklepje, het hoekje van afgebroken..

cillinder had zogoed als geen schade, zuigertje wel vervangen. voor de zekerheid ook een borsteltje door de cillinder gehaald en is weer zo goed als nieuw.

PROBLEEM

maar na alles weer te hebben gemonteerd + membraam klepjes vervangen, start hij wel maar komt hij niet meer vooruit..
het lijkt net alsof er een euro begrenzer op zit..
Hij blijft Perfect stationair lopen. maar zodra ik gas wil geven blijft hij in toeren hangen ( zo lage toeren dat de koppeling nog niet eens aan wil grijpen )


DOOR MIJ GECONTROLEERD/VERVANGEN

Keering links + Rechts gecontroleerd.
Valse lucht: spruitstuk, carters en cillinder gecontroleerd.
Carb al meerdere malen verschoond.
Ontsteking gedemonteerd + afgesteld.
membraam nogmaals gecontroleerd.
Extra massa kabel aangelegd.
Bougie vervangen.
Benzine vervangen. ( ik dacht dat hij misschien te rijk gesmeerd was )
Alle bedradingen gecontroleerd.
(Het gaat om een contactslot wat als killswitch gebruikt word, tevens als ik het contact aanzet gaat me waterpomp draaien en de temp sensor branden, dit zit verder prima want werkte voorheen nog perfect)

SETUP

Minarelli Horizontaal
70 cc Athena racing
24 mm mikuni
HPI binnenrotor 2005 of 2006 met een cdi met 2 curves
Yasuni C16 uitlaat
verdere informatie zoals koppeling etc is niet van noodzaak ( daar licht de oorzaak niet )

AFSLUITEND WOORD

Ik denk zelf aan iets electronisch
zoals de hpi, bobine of cdi ?

Wie o wie


Start wel, Rijd niet, lijkt alsof er een eurobegrenzer op zit...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire