vendredi 14 août 2015

benzinelek gilera runner 180 ? carburateur ?

Beste forumleden,

Ik heb het volgende probleem bij mij gilera runner 180 cc.
Hij lekt benzine ook als deze stilstaat. maar wel heel weinig hij druppelt heel lichtjes. als ik hem s'nachts neerzet ligt er de volgende ochtend een miniplasje onder van ongeveer 10 bij 10cm. ( als ik hem start lekt die wat meer en sneller maar is nog steeds onmogelijk om te zien waar het nou vandaan lekt op de carb zitten geen natte benzinesporen of iets) en ik heb het blok nagekeken maar bijvoorbeeld bij de cilinder of iets dergelijks is het ook helemaal droog.
Ik ben gister heel de dag bezig geweest om uit te vinden waar de benzinelekkage vandaan komt maar tot op heden nog niet kunnen vinden. de carb. lijkt gewoon droog maar ( zoiezo is het vlotterbakje van buiten helemaal droog dus aan dat rubberenpakkingkje daarin zou het ook niet moeten liggen)
Hoe de nattebenzine vlekken op me blok zaten leek het wel alsof het uit het plasticonstekingskapje kwam lekken die voor je ontsteking ( boven uitlaat) zit. Deze opengemaakt maar daar kwam het natuurlijk niet vandaan. Benzine kan nogal een een vreemde weg afleggen waardoor het lijkt alsof het ergens anders vandaan komt. Het gaat om een dellorto 20,5 mm carb.

Net ging ik nieuwe benzine slangen halen en toen had ik ineens de benzine nippel in me hand deze hoort volgens mij vastgeperst te zitten in de carb dus daar zal ook wel de benzine lekkage vandaan komen. Weet iemand hoe ik hem weer vast in me carb kan krijgen ?
( het is iig de slang die vanaf het witte kleine benzine tankje (die op je grote zwarte hoofdbenzine tank zit.) je carb inloopt voor alle duidelijkheid)

Ik heb wel ergens gelezen met loctite 638
heeft iemand hier ervaring mee of tips voordat ik de boel dalijk sloop ?
Bron: http://ift.tt/1Es9HJx



Ik heb ook een aantal dingen gelezen over dat je iets ovaal moest maken en iets met een centerpunt moest doen maar werd niet echt uitgelegd. Heeft iemand hier ervaring mee of dit al vaker gedaan, alle tips zijn welkom !



benzinelek gilera runner 180 ? carburateur ?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire