jeudi 13 août 2015

gilera runner 180cc knipperlicht en ventilator radiateur werken niet.

Beste forumleden,

Ik heb vorige week een gilera runner 180 cc gekocht.
En het eerste probleem was volgens de oude eigenaar dat alleen de accu opgeladen moest worden.
uiteindelijke een nieuwe accu gekocht en erachter gekomen dat de hoofdzekering naast de accu er niet inzat ( dus voor niks een nieuwe accu gekocht)

toen de hoofdzekering erin zat deed alles het weer naar behoren ( lampjes op dashbord gingen aan op ON stand contact en alle electra ( behalve de ventilator van de radiateur misschien), dit weet ik niet zeker) werkte ook als de motor niet gestart was)

ik rook sinds een aantal dagen een bezinelucht bij de motorscooter en er bleek een mini plasje bezine onder te liggen. Dus vandaag wou ik op zoek gaan naar de oorzaak, alle kappen eraf gehaald, maar het vreemde was dat de carburateur nergens nat was en het daar niet vandaan leek te komen maar ook niet uit het blok. Het leek eerder uit de ontsteking te druppelen, dus ik had de uitlaat eraf gehaald om het plastice ontstekingsdekseltje eraf te kunnen halen maar daar binnen was alles droog. Verder niet echt kunnen vinden waar het vandaan komt morgen maar een paar benzine slangetjes vervangen om te kijken of dat de oorzaak is.

Ook gaf de benzinemeter steeds vol aan, ook al was de tank bijna leeg. Dus ik heb de benzinesensor uit de tank gehaald en het contactpunt was helemaal beslagen met groene aanslag mooi schoongemaakt en de benzinemeter en benzine lampje werken nu weer prima.

Terwijl ik helemaal blij was dat me benzinemeter en lampje het weer deden, keek ik ook nog even of alle andere electra het nog steeds deed.
Dit was dus niet het geval alles werkt
- alle lichtstanden
- achterlicht/ remlicht
-toeter
-electrische start
-dashboard

maar de achterlichten knipperen niet meer maar blijven branden zonder te knipperen, ik heb later de voorkappen met knipperlichten goed aangesloten( omdat ik misschien dacht dat me achterknipperlichten bleven branden omdat me voorknipperlichten niet aan waren gesloten) en deze werkte helemaal niet deze brandde dus ook niet.
als ik de knipperlichten aan doe branden wel de lampjes van het knipperlicht op het dashboard.
De ventilator van de radiateur doet het ook niet weet iemand wanneer deze aan hoort te gaan bij stilstand en bij starten doet deze niks ? ik weet niet of deze al kapot was of dat deze nog werkte aangezien ik vandaag voor het eerst de kappen eraf hebt gehaald.

Ik heb de kabels gecontroleerd of er niet toevallig een stekkertje los is gegaan tijdens de kappen verwijderen maar dit is niet het geval. Ik heb een electrisch schema gevonden maar ik ben niet erg technisch aangelegd op het gebied van electra, dus wat hulp of tips zou fijn zijn.

* ik heb wel toen ik aan het testen was waar de lekkende benzine vandaan kwam de zwarte dikke massa kabel ( lijkt op accu kabel) aan me blok vast gemaakt ( hij hoorde daar ook maar eigenlijk moet je eerst je carterkap eropzetten en dan pas die kabel) zonder dat de carterkap er nog op zat, en toen starte ik hem een paar keer en dit gaf wat vonkjes ( ik denk zelf omdat kabel amper tegen het blok aankwam hij zat nogal los om de carterbout heen omdat ik ging starten zonder carterkap.
ik heb alle zekeringen al nagekeken daar lag het niet aan.

alvast bedankt,

groetjes.
ik heb de elektrische schema's er ook bij gedaan. hier ook een link naar electrisc schema is het groter op te zien

http://ift.tt/1JfV2sf

http://ift.tt/1JfV2Zr

ik heb de runner uit 1998



gilera runner 180cc knipperlicht en ventilator radiateur werken niet.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire