dimanche 16 août 2015

Kymco Agility Start - Valt meteen uit

Hallo allemaal,

het is een hele lange tijd geleden dat ik voor het laatst dit forum heb moeten raadplegen. Jammer genoeg brengen scooters elke keer weer problemen met zich mee.

Het gaat om mijn Kymco Agility 50 snor scooter.

Probleem: Scooter wordt aangekickt, start nauwelijks en valt meteen weer uit.

Ik kan me herinneren dat ik de laatste keer dat ik ermee aan de slag was gegaan een nieuwe zuiger had geplaatst aangezien er problemen waren met de orginele zuigers en extra olieverspilling of iets dergelijks. Sindsdien hebben 3 CDI's het zomaar begeven en werkten ze niet meer. Niet kunnen vinden waardoor de CDI's gemolt werden.

Ik heb nu eindelijk alles elektronisch gecontroleerd en alles klopt, nieuwe CDI geplaatst en ik krijg weer vonken. De scooter zou dus in principe moeten starten. Carburateur meerdere malen super goed schoongemaakt, hetzelfde geldt voor het luchtfilter en die cilinder is ook schoon.

Toen ben ik de kleppen gaan stellen. Het is mij niet gelukt om het vliegwiel PRECIES op de T te plaatsen, deze werd elke keer iets verder geduwd. Ook niet na een vol rondje te draaien. Dus ik heb de kleppen gesteld door met één hand het vliegwiel vast te houden en te controleren of de twee gaten van het tandwiel goed stonden. Ook dit heb ik meerdere malen geprobeerd maar is het niet gelukt om ze PRECIES te krijgen, zelfs één tandje verder of terug staat ze niet helemaal goed. Ik dacht dat het dan wel op die manier moest en daarna doorgegaan met de kleppen stellen: IN op 0.05mm en UIT op 0.10mm.

De scooter start nu voor 1-2 seconden en valt daarna meteen uit.


Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Sorry voor de lange post, maar ik wil dat het duidelijk is wat ik wel en niet heb gedaan.

Groeten,
Shifterr


Kymco Agility Start - Valt meteen uit

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire