vendredi 18 septembre 2015

Aprilia sr50 start niet meer na tankbeurt

Normaal kon ik circa 120/140 km rijden op 1 volle tank kostte me ongeveer €8,-
Had laatst getankt en zat nog wel benzine in maar opeens zat hij bij de €10.- nog niet vol, was uiteindelijk €10,50 voor een volle tank terwijl ik nog nooit voor €10,- heb getankt en had die keer ook niet anders dan normaal had gereden. ( deze informatie zet ik erbij, misschien kunnen jullie hier iets uit afleiden ).

Nu viel mijn scooter opeens uit terwijl er nog maar 110 km mee gereden was, normaal gezien kon ik nog zeker 20 km ermee rijden.
Benzine was dus leeg en heb nieuwe erin gedaan, en nee heb geen diesel getankt.
Ik heb 30x staan kicken maar hij sloeg niet aan, uiteindelijk 100 meter met de scooter gelopen en probeerde hem weer te starten, hij startte tot mijn verbazing en liep netjes stationair maar hij pruttelde erg als ik gas gaf.
Heb een paar honderd meter pruttelend kunnen rijden en viel weer uit, ik startte hem vervolgens en toen reed hij weer pruttelend verder..
Thuis even nagekeken en benzine was dus op peil, 2 takt olie erin gedaan maar probleem steeds niet verholpen.

Toen kwam 't moment dat hij helemaal niet meer startte, heb de vacuumslang losgehaald en doorgeblazen, je zag dat de benzine wel bewoog, had hem gestart gekregen zelfde verhaal weer maar ik reed pruttelend tot ongeveer 40 km/h en boven de 60 km/h viel hij uit, leek alsof hij toen geen benzine meer kreeg. ( topsnelheid is 80/90 km/h )
Nu doorblazen en vaak kicken en met moeite krijg ik hem getart, het rijden is weer hetzelfde probleem zoals vermeld hierboven.
Set up :

Alles origineel.
Varioring eruit & snelle bocht.


Aprilia sr50 start niet meer na tankbeurt

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire