samedi 19 septembre 2015

Nieuwe Accu nog leeg of is er meer aan de hand?

Ik heb een nieuwe accu gekocht voor mijn scooter. Eerst aangesloten, maar alleen claxon werkte en benzine meter. Er staat ook op de accu eerst laden, maar de spanning vond ik wel genoeg dus ik dacht proberen.
Dus ik ging terug naar de winkel en kocht een lader. De mevrouw zei 4 a 5 uur laden, maar ben bang dat het te veel is. Toen ik thuis kwam heb ik de accu op de lader gezet en ben ik in slaap gevallen, want ik ben helemaal op van een hele zomer naar werk fietsen. Daarom werd het echt tijd om die accu te regelen.

Toen ik wakker werd heb ik de accu weer aangesloten, maar nog steeds het zelfde. De start motor reageert helemaal niet en de lampen gaan ook helemaal niet aan.
Mijn vermoedden is dat er meer met de scooter is gekloot. Want dat was dus ook de rede waarom hij hele zomer heeft stil gestaan.
De accu geeft nu 13 volt aan en heeft zo n 3 uur geladen. Ik durf niet meer langer te vullen. Heb ik te weinig vermogen?

Wat ik betwijvel, want op de doos staat op 1.2A maar 1 uur laden (zie ik nu pas_) en op 0.2A dan wel 10 uur laden, maar de lader kan alleen op 12 of 6 V en volgens mij is dat 1.5A.

Ik vermoed dat ergens draden zijn verwijderd, maar misschien ben ik alleen paranoia. Het is gewoon heel raar dat de lampen en startmotor helemaal niet reageren.
Of misschien is er iets elektronisch kapot gegaan, maar dat zou ook wel erg toevallig zijn.

Voor de zoveelste keer had ik een oude bougie in mijn scooter gevonden, waardoor ik niet naar huis kon rijden. Daarna heeft de scooter weer regelmatig voor de deur van de reparatiewinkel gestaan en ik denk dat de scooter voorlopig nergens in deze stad buiten gaat staan.
Er blijven maar weinig plekken over waar aan de scooter geknoeid kan worden.

Ik kan nergens een elektronisch schema vinden van deze scooter. Morgen ben ik wat meer uitgerust en kan ik er beter naar kijken. Ik vermoed dat de voorkap is opengeweest, omdat ik deze keer de torx heel moeilijk los kreeg. Dat was vroeger niet. De torx is volgens mij doorgedraaid waardoor de draaier doordraait. Ik heb de kap er wel afgekregen.

Nu zit er een nieuwe accu in en als je mij vraagt is die gewoon vol, maar de scooter toont nog minder leven als toen die drama nacht, dat ik hem niet aan kreeg. Vreemd genoeg, volgens mij deden de lampen het toen ook niet echt. Dat was al raar. Maar toen hoorde je wel de bentox etc je hoorde wel iets, maar nu heb ik gewoon een dooie scooter.

Ik hoop dat de scooter weer snel gaat rijden! Hopelijk heeft ie ooit een DVR, want wie dan er mee knoeit, die komt op beeld. Maar goed, realistisch is het niet, want een DVR en camera zal veel geld kosten.


Nieuwe Accu nog leeg of is er meer aan de hand?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire