samedi 26 septembre 2015

medenken over de vario

Hallo Mede scooterfreaks

ik heb een 80cc op mijn kymco agility gezet
koppel te over nu en trekt goed op (hij rijd spinnend weg op t gras en kan met enig helpen burnen op natte tegels) maar hij strandt op 65 net als met 50cc,

ik wist dit van tevoren maar mijn aprilia sr van vroeger liep met 70cc tegen de 100 aan, dit komt denk ik omdat de variateur van de sr (minarelli) een veel grotere diameter heeft en de riem dus ook veel hoger kan komen, waardoor hij met het extra koppel ook meer kan

ik heb een grotere variateur, maar dan zit de bendix (geel) in de weg en ik houd graag de e-start

de koppelingspullie is 107mm doorsnee, net als bij minarelli!
alleen de variopullie is kleiner dus de riem komt bij de koppeling niet onderin

Bijlage 165519

- het blauwe gedeelte geeft het verschil aan
- het roze gedeelte word permanent niet gebruikt omdat de riem daar niet kan komen !

wat ik wil proberen (de laatste rij) is het roze, niet gebruikte gebied te verleggen door middel van een iets kortere snaar.

Ik snap dat dit niet makkelijk is en er dingen aangepast moeten worden zoals de trekveren

voorziet iemand problemen of weet iemand hoe ik me kan verdiepen in de lengte van snaren?

ik hoor het graag !

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg vario.jpg‎ (38,5 KB)


medenken over de vario

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire