lundi 14 septembre 2015

volgende stap om aerox sneller te maken.

Hallo,

ik heb een aerox van voor 2005. op dit moment heb ik erop
-dr70
-17,5mm dellorto handchoke, sproeier 98
-std krukas? ( zover ik weet)
-std ontsteking
-power 1 vario ( 3,8 gram rollen)
-std koppeling met std koppelingshuis ( witte drukveer, en std trekveren)
-yasuni r uitlaat.

hij rijdt super, niks op aan te merken. alleen rij ik nu alweer een dik halfjaar met de dr70 en begint het al aardig te vervelen.

aangezien ik tegenwoordig elke dag met het ov moet en ook al met rijbewijs bezig ben wil ik graag een stapje verder met het opvoeren:cheer:

om een stapje verder tegaan zit je al gauw te denken aan een andere cilinder. ik dacht zelf aan een
-stage 6 sports pro mk2.
-of stage 6 racing mk2.

mijn vragen:
-bij zo'n dergelijke cilinder moet/is het aan te raden om een andere krukas te steken?
-ik las her en der dat de yasuni r het wel redelijk doet op de stage 6 sports pro mk2 cilinder, maar op de stage 6 racing wat minder. hoe denken jullie hierover?
het zou mooi zijn als ik eerst nog de yasuni r erop kan laten en misschien later nog de yasuni city/carrera 16 ga halen.
-welke carb grootte moet ik aan gaan denken met deze cilinders? 21mm of 24mm?
-zijn er nog andere cilinders van goede kwaliteit/prijsverhouding in deze klasse?
-ik zoek eigenlijk een cilinder die ik er met een andere krukas zo in kan zette en die nog wel de potentie heeft om er nog meer uit te halen, door bijvoorbeeld nog een andere uitlaat (c16) te steken en grotere carburateur, koppeling vario enzovoorts.....

groetjes,

sander.


volgende stap om aerox sneller te maken.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire