jeudi 10 septembre 2015

Wallaroo variovraagjes + shimmen

Dag iedereen

na opnieuw een avond/nacht sleutelen aan de wallaroo crosser zie ik door het bos de bomen niet meer in verband met de overbrenging.

De setup:
50cc snel met bredere uitlaatpoort (timing net geen 180)
malossi vario
malossi verstelbare achterkoppeling met grotere poulies
gianelli black gun uitlaat (geen idee met wat dat overeen komt op normale scooters)
17.5 mm carb met grote stage 6 luchtfilter en malossi spruitstuk
hpi 2005 binnenrotor ontsteking


ik vind echter geen enkele echt goede afstelling van gewichtjes en drukveer. wat ik al probeerde:

4 gram + rode drukveer: overtoeren
4 gram + gele drukveer: minder overtoeren
4 gram + witte drukveer: het beste van de combinaties

4.5 gram + rode drukveer: goed maar onderaan net niet genoeg
4.5 gram + gele drukveer: onderaan een pak minder, zelfde topsnelheid

5 gram + rode drukveer: net iets beter dan 4.5 gram + gele drukveer
5 gram + gele drukveer: bijna gelijk aan met rode drukveer

ik heb al lichter en zwaarder dan tussen 4 en 5 geprobeerd maar dat was een pak slechter
de ontsteking staat op 3.5graden voor ontsteking. Van alle standen tussen de 3 en de 5 gaat deze het best.

ik lees overal dat de rode drukveer te straf gaat zijn voor ons mager cilindertje en setup maar toch blijkt hij daar het best mee te lopen... hoe kan dat?
bij alle setups, met alle rolletjes zie je de achterpoulie, voor de koppeling aangrijpt al ietsje open gaan. niet veel maar toch een 3 a 4 tal milimeter. Dit mag normaal niet, in theorie. Is dit in praktijk echter altijd zo?

ik probeerde al een 3tal riemen en hij loopt beduidend beter met originele, en dat is ook de dunste riem. Nu las ik ook iets over het uitshimmen van de riemen. zou het eventueel daaraan kunnen liggen?

ik snap ook niet hoe dat shimmen in zijn werk gaat. de riem ligt zeeeker niet gelijk met het uiteinde van de lagerbus, maar zelfs bijna voor de helft er over.
Echter als ik dit ga uitshimmen schieten er geen tandjes meer over om die poulie op te monteren. Achteraan de vario zitten er ook geen shims dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Moet ik dan echt op zoek naar een smallere riem? maar de laatste 2 die ik nieuw kocht voor wallaroo hebben dezelfde lengte en breedte.

bij de malossi vario zit een kortere bus dan in de polini vario. dus zou de riem iets lager liggen bij de polini vario.
maarde polini vario in combinatie met dezelfde rollen echt een pak slechter dan de malossi... waaraan kan dat dan liggen?


sorry voor de heleboel vragen. Ik vind zelf het vragen naar een setup belachelijk want je moet dit gewoon testen. maar in dit geval haalt het testen echt niks uit...

of moet ik kijken voor bijvoorbeeld valse lucht via de keeringen ofzo?

groeten
Dennis


Wallaroo variovraagjes + shimmen

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire