vendredi 25 septembre 2015

Lithium Accu

Ik heb bij de dealer een Lithium accu besteld, omdat die veel meer kracht heeft dan een Lood accu ( hij heeft er zelf ook al eens 1 gemonteerd en de startmotor ging als een idioot rond vergeleken met een normale lood accu. ). Ook mede dankzij dat de spanning zo rond de 14,4v ( als hij vol is ) blijft en een lood accu tussen de 12,6v en 12,8v.
Mijn accu zelf gaat steeds verder achteruit, want eerst was starten op de 90cc mogelijk en nu niet meer. Ik trap me ook de tering elke keer en met de Lithium Accu schijnt dat verleden tijd te zijn.

Daarom is mijn vraag: Iemand hier ervaring met de Lithium Ijzer fosfaat accu ? ( Dat is wat de cellen zijn ).
De accu is ongeveer €30 duurder dan de Lood accu die erin gaat.

De Lithium accu ga ik echter niet meegeven als mijn agility de deur uit gaat volgend jaar :). De Lithium accu kan ik dan voor andere dingen mooi gebruiken ( voor mijn motor bijvoorbeeld ).
De accu heeft geloof ik 160 Koude Start stroom Ampere, en de normale lood accu maar 80 Koude Start Stroom.

Op de ene of andere manier krijgt de accu gewoon een klap van die 90cc of de accu zelf was al niet lekker meer. Hij heeft een aantal maanden op de plank gelegen ongebruikt namelijk 2 jaar geleden.

Ik denk dat de Lithium Accu nog niet zo verkeerd is. Die kan 2000 Cycles aan en de Lood accu maar tussen de 150 en 200 Cycles. In theorie zou hij dan minimaal al 5 tot 10x langer mee moeten gaan. mits je de accu niet verder ontlaad dan 2.5v per cell ( Ik heb een beetje ervaring met Lithium Accu's. Met name de 18650 cellen die ik heb liggen.


Lithium Accu

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire