mercredi 16 septembre 2015

bedrijfstemperatuur

hey,

heb een vraag waar ik al lang mee zit maar nog steeds afvraag......

ik vraag me namelijk af wanneer je cilinder je cilinder op temperatuur is zodat je volgas kunt geven ik rij nml op het moment aerox en zorg altijd dat hij goed op temperatuur is voordat ik volgas geef (is zo'n 2km rijden)

dan voel ik aan de zijkant van me voorkap dat me rad +- 45 graden is en dan ga ik volgas. maar wanneer kan je echt volgas geven zonder probleem?
als je cilinder op temperatuur is en je thermostaat open gaat, of wanneer ook je rad op temperatuur is?

denk zelf als je cilinder op temperatuur is en je thermostaat open gaat dat er weer koude kvs naar je cilinder binnenstroom waardoor je zuiger alsnog nauw kan komen te zitten met volgas of zie ik dit verkeerd?

oftewijl mijn vraag in het kort ter verduidelijking

kan je volgas geven als je thermostaat open gaat of pas als je hele koelsysteem op temperatuur is.

nu rijd ik op het moment vrij stnd dus toeren warmee ik volgas geef rijden de meeste snellere cilinder hun cilinder op temperatuur maar rij ook wel eens op snellere broms en scoots en soms op enduro en lijkt me het wat minder bevorderlijk met zulk soort setups

bvd:w


bedrijfstemperatuur

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire