mardi 15 septembre 2015

Scooter rijd ineens nog maar 20

Goeiemoguh scooterschorum,

Gisteren aangehouden door oom agent, ik sta nietsvermoedend bij een stoplicht, komt er een minuut later een agentje aankakken op zijn snor. :WOUT|:

Helemaal boos dat hij me al 2 kilometer achtervolgt, hij wilde me aanhouden maar kon me niet bijhouden: "Nou is deze snor van mij een beetje versleten, normaal rijd hij 25 nu 65 (mijn scooter mag ook wel verslijten dan, 40 km/u erbij :') ), en ik zit hier op topsnelheid om je aan te houden, en zie jou alleen maar verder uitlopen :( stel je rijd 90, dan overschrijd je de maximum constructiesnelheid met 100%" oeps... :rolleyes:

Ik natuurlijk netjes het kabeltje van de cdi weer vastgezet (4-takt GY6), maximum snelheid weer normaal, dat vond mijn 90cc met snelle nokkenas, powerfilter en OD2 vario niet zo heel fijn... Ploffen uit de uitlaat, vol gas klonk ook niet lekker, het regende als een gek dus ik kreeg wat water in mijn powerfilter, scooter rijd nog maar 30...

Dat heb ik wel vaker een meestal rijd hij de volgende dag weer als een zonnetje, maar nu start ik hem vanochtend, probeer weg te rijden en dat ding loopt net 25/30, en trekt als een slak... Stel dat ik nu een tasjes roof zou willen plegen haalt zo'n zo'n fossiel me gewoon in op haar gemotoriseerde rollator... :confused:

Hij maakt heel weinig toeren, bijna zonder verschil tussen vol en half gas, ik zat te denken aan verstopte sproeier, massakabel los (dat zou wel meer problemen geven toch?) CDI stuk, of misschien de klepstelmoer afgebroken door verkeerde afstelling? Heb ik al eerder gehad en toen wilde hij ook niet harder dan dit :')

Ik hoop dat jullie nog suggesties hebben :)


Scooter rijd ineens nog maar 20

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire